Müügikirja pealkiri – 7 ideed ja 1 lootusetu tähelepanek

Mis on müügikirja kõige tähtsam osa? Avalõik? Pakkumise sisu? Üleskutse tegevuseks? Tegelikult mitte. Kui sinu e-kiri jääb saaja postkastis avamata, pole enam tähtsust, kui briljantse sisu oled kokku pannud. Siis ei aita enam mitte ükski nipp ega trikk.

Millest sõltub see, kas kiri avatakse? Kõige esimesel kohal on saatja aadress. Kui kirja saadab inimene, keda ma tean ja tunnen, siis tõenäoliselt vaatan, mida ta mulle ütleb. Kui aga saatja real on mulle tundmatu inimese nimi või ettevõtte nimi, siis otsustan ma e-kirja teemarea põhjal, kas hakkan üldse kirja avama või mitte. Pealkirja ehk teemarea roll muutub seega ekstra oluliseks just nn külmade e-kirjade puhul, mille ülesanne on esimene kontakt luua ja oma asja vastu huvi tekitada.

Nüüd siis lubatud 7 ideed, mis tõstavad tõenäosust, et su hoolega koostatud kirja sisu lugemata ei jää.

1. Kasuta inimese nime

Nimeta teemareal kirja saajat nimepidi – sellist kirja on inimesel väga keeruline avamata jätta. Väikeettevõtte poole pöördudes töötab ettevõtte nime kasutamine samamoodi.

Marianne, mul on sulle üks ettepanek
Palju õnne, Marianne!
Hei, Marianne! Ka mina olen FB Kogumispäeviku grupi liige!
Tellisime KERGE SULG OÜ jaoks uue iPadi. Vaata kohe, kuidas selle kätte saad.

Kirja saajale võib läheneda ühise kontakti kaudu kirjutades kontaktisiku nime otse teemareale välja.
Tere, Marianne! Sinuga soovitas ühendust võtta Mari Maasikas.

Samuti on hea nipp lisada teemareale mõne tuntud inimese nimi, keda kirju sisu puudutab.
Kas tead, mida Erik Orgu lehmapiimast arvab?

2. Lisa number

Ma imestan jätkuvalt selle üle, kuidas numbrid pealkirjades töötavad. Väidetavalt arvab meie aju, et number on usaldusväärne, kuna see on seotud faktiga. Kuigi võib arvata, et oleme väsinud pealkirjadest nagu „5 viga, mida vältida“ või „6 põhjust, miks osaleda“, kinnitavad klikimõõturid jätkuvalt, et sellised pealkirjad kutsuvad teksti avama. Inimestele meeldivad nimekirjad. Võib-olla tekitavad need hetkeks illusiooni korrastatusest ja selgusest?

Numbreid võib müügikirja pealkirjas kasutada ka mõnel teisel viisil.

On sul 1 minut 27 sekundit aega?
See pakkumine kehtib vaid 24 tundi
Prantsuse keele õpe – kulutad vaid 10 minutit päevas

3. Kasuta emotikoni

Emotikon pealkirjas eristab visuaalselt sinu e-kirja teistest. Ka kõige lihtsam naerunägu tõstab kirja avamise protsenti. Samas tuleb hinnata oma tehnilist võimekust ja vähendada riski, et kirja saaja näeb pildi asemel tühja ruutu või mingit segapudru.

Sa ei ole üksi 😊
Milline on sinu lemmikjäätis? 😊

4. Küsi küsimus

Müügikirja pealkiri peab tekitama huvi ja andma põhjuse hakata kirja lugema. Küsimused on selleks hea viis. Samas tuleb oma sihtgruppi hästi tajuda. Mis on just nende jaoks see põletav küsimus, millest nad ei saa mööda vaadata?

Kas tasub krüptoraha osta?
Oled valmis testima uhiuut telefoni?
Kas tahad teada, kes juba osalevad Passwordil?

Küsimusega võib kergesti luua intriigi.

Millal võime alustada?
Korteriost – mis võib siin valesti minna?

Öeldakse, et laisa copywriter’i pealkiri on küsimus, mis algab sõnaga „kuidas“. Kui tõesti midagi muud pähe ei tule, siis selline pealkiri on enam-vähem kindla peale minek.

Kuidas krüptorahadega teenida?
Kuidas teha õigustatud huvide analüüsi?

5. Pane pealkirjaks oma põhisõnum

Kui sul on võimalik kirja sisu ühte lausesse kokku võtta, siis tee seda ja pane pealkirjaks just seesama lause. Müügikirja pealkirja loeb 5x rohkem inimesi kui kirja ennast. Nii jõuab su sõnum enamateni kohale.

Konverentsi eripakkumine kehtib nädala lõpuni
Oled oodatud lahtiste uste päevale Tartu Ülikooli 20. aprillil

6. Vajuta valukohale ja torgi teravat probleemi

Igaüks avab kirja, kui pealkiri puudutab probleemi, mis just tema elus akuutne on. „Tunne oma klienti“ on universaalne nõuanne, mida alati ei olegi nii lihtne järgida. Valukohta aitab aga välja peilida just see, kui mõistad oma sihtgruppi sügavuti.

Kas oled kindel, et tööinspektor lahkub su ettevõttest ettekirjutust tegemata?
Miks sinu blogi nii vähe loetakse?

7. Kui julged, siis keera veidi vinti peale

Natuke mängulisust kulub meie ülitõsises maailmas alati ära. Kui sinu tegevusvaldkond seda lubab, võid proovida massist eristuda järgmiste nippidega.
Jäta teemarida tühjaks.

Pane pealkirjaks üks sõna.
Kuum
Hei
Varandus

Tee meelega pealkirja sisse üks täheviga. Nii paned kirja saaja hetkeks peatuma ja mõtlema – mis toimub? Lugeja näeb, et tema vastas on luust ja lihast inimene. Vead on inimlikud.
Tule koosolkule!
Millised on maailma parimad küpised?

Kasuta huumorit.
Ära ava seda e-kirja!
Kas oled kunagi proovinud oma telefoni limpsida?

Ja nüüd olemegi jõudnud viimaks selle ühe lootusetu tähelepaneku juurde, sest pealkirjade põhireegel ütleb, et „ära eksita lugejat ja täida tekstis pealkirjas antud lubadused“. Ehk siis, kui lubad pealkirjas parimat hinda ja enneolematut kvaliteeti, siis olgu see ka tõepoolest nii. Ja kui lubad lootusetut tähelepanekut, siis olgu see tõesti lootusetu.

Siit see tuleb – alati need ideed ei tööta. Kui keegi ütleb, et tal on 15 või 27 või 78 pealkirja mudelit, mis alati panevad kirja avama, siis ära usu teda. Ei ole olemas sellist mudelit, nippi või ideed, mis iga kord töötaks.

Katseta. Testi. Tunne oma sihtgruppi. Segmenteeri. Ajasta saatmist. Ole loominguline. Ja proovi erinevaid ideid.

Artikkel ilmus 27. veebruaril 2019 Äripäeva teemaveebis BestSales.