Kuidas ei tasu müügikirja või -pakkumist alustada?

„Me oleme juba 20 aastat tegelenud sülearvutite müügiga.“
„15. mail toimub andmekaitse teemaline koolitus, kus anname ülevaate uuest andmekaitse määrusest.“
„Meil on sulle pakkuda mõned vabad kohad Tenerife reisile 12.05-19.05.“

Miks ei ole mõistlik selliste lausetega müügikirja alustada? Kas märkad, et need kõik räägivad kirja kirjutajast endast – tema tootest, tema plaanidest, tema tahtmistest. Aga kuhu jääb kirja saaja? Kus on tema soovid, vajadused ja unistused?

Müügikirja esimesed laused on üliolulised

Just avalausete alusel otsustab kirja saaja, kas lugeda edasi või mitte – ja pane tähele, see otsus toimub vaid mõne sekundi jooksul. Kui juhtlõik lugejat ei köida, siis ei ole kiri oma tööd teinud.

Mõtleme siit koos edasi – mis on see, mis inimest tegelikult huvitab? Minu vastus on, et inimest huvitavad tema endaga seotud asjad. Teda ei huvita, mida üks ettevõte teeb või kavatseb. Müügikirja esimesed laused peavad andma lugejale põhjuse, miks edasi lugeda. Ja see põhjus saab olla seotud vaid lugeja endaga.

Kuidas kirjutada lugeja teksti sisse?

Siin on mõned näited, kuidas loo alguses toodud laused ümber pöörata nii, et need räägiksid kirja kirjutaja asemel kirja lugejast.

„Kas tahaksid oma vana sülearvuti lõplikult pensionile saata?“
„Kui sa veel ei tea, kuidas uus andmekaitse määrus su äritegevust mõjutama hakkab, oled juba peaaegu hiljaks jäänud.“
„Kujuta ette täiuslikku lõõgastushetke – päike, meri, liivarand, lamamistool ja külm mojito.“

Kokkuvõtlikult, ära hakka kohe kirja alguses iseendast rääkima. Räägi hoopis lugejast. Õiged sõnad kirja alustamiseks leiad siis, kui mõistad sügavuti oma klienti ning tajud tema olemust. Ja kui lugeja ennast tekstis ära tunneb, on tõenäoline, et su ettevõtte saab ühe kliendi võrra rikkamaks.

Lugu ilmus Äripäeva teemaveebis
www.bestsales.ee/uudised/2018/04/30/ekspert-annab-nou-kuidas-alustada-muugikirja-voi-pakkumist